Logo města

logoměsta

Nové městské logo

Cena duševního vlastnictví je velice špatně odhadnutelná.
Různí političtí vykukové na to spoléhají a přes různé grafické úpravy městům, státu a vůbec celému veřejnému sektoru podle odhadu utíkají miliony ročně, i když přesné číslo nezjistíte.

Tak došlo i na Pardubice. V březnu roku 2012. V gesci náměstka Brendla(Pardubáci) bylo vypsáno neveřejné výběrové řízení na zhotovitele grafického manuálu. Ten starý návrh, ono logo v červeném rámečku, již nevyhovovalo.

Nikdo Vám neřekne podle jakého klíče, ale radnice si vybrala sedm firem, kterých se zeptala, jestli chtějí dělat městské logo.

Byly to tyto: Dynamo design
• Studio Motor
• Kafka Design s.r.o.
• Studio Marvil, s. r. o.
• Maxx Creative Communication
• Barth Media, s.r.o.
• Reklamní Servis, s.r.o.

Nikdo jiný se neměl šanci o tomto dozvědět. Nikdo jiný nebyl přizván. Proto těmto řízením říkám utajená výběrová řízení. Z těch firem, které nabídku dostali, se jen pět rozhodlo, že se budou účastnit výběrového řízení.
Studio Motor
• Kafka Design s.r.o.
• Maxx Creative Communication
• Barth Media, s.r.o.
• Reklamní Servis, s.r.o.

Cena byla stanovena předem na oněch 240 000,-
Takže se nesoutěžilo o nižší cenu, ale o to, kdo bude mít lepší návrh. No, a když o tom lepším návrhu rozhoduje komise, kterou si sami složíte, ze svých známých a z podřízených zaměstnanců, tak asi ani nemusím pokračovat. Můžete si dopředu určit, kdo to vyhraje a pak už jen najdete prázdné fráze, kterými to celé ospravedlníte. Nemusí souhlasit všichni z komise. Stačí nadpoloviční většina. Komise má 7 lidí, stačí 4 pro. Je to velice jednoduché.

Vyhrála to Pražská firma Kafka design. A to vše z popudu náměstka Brendla, který před volbami chtěl větší transparenci a preferovat pardubické firmy.
Udělal utajené výběrové řízení a vyhrála pražská firma. Vtipné. Jsou lidé, kteří poukazují na to, že majitel této firmy má vzdálené rodinné vazby na výše zmíněného náměstka. Nicméně nemám v ruce nic, abych to mohl tvrdit.

Toto jsem zjistil náhodou. Upozornil mě na to jeden známý. Zajímavé je, že město se chlubí tím, jak je transparentní, že je všechno na webu. Jenže utajená řízení se tam nezveřejňují, jak mi řekla pracovnice magistrátu. Ta transparence, kterou se město hájí, je jen iluze. Smlouvu o tomto logu jsem dostal po asi 14 dnech až na žádost podle zákona 106.
A na závěr článku podotýkám, že těch 240 000,- je jen cena za ten obrázek. Ale další změny jako razítka, obálky, hlavičkové papíry, propagační předměty úprava webu to vše vyčísleno není.

Otázky, na které nenajdete odpovědi:
Kdo vybíral členy výběrové komise?
Jakým způsobem byl vybrán seznam firem, které magistrát oslovil?
Proč byla předem určena cena za nové logo 240 000,-?

A vůbec, víte, kolik stálo logo nového plaveckého areálu? Já Vám to pro tentokrát neřeknu, protože chci, abyste si to zkusili zjistit sami. Politici tvrdí, že naše město je transparentní. Pokud to tak je, nebude problém se ke smlouvě dostat na internetu. Zkuste to.
Já sám přesnou částku neznám, ale slyšel jsem, že to jsou statisíce.
-Filip Sedlák-

Leave a Reply