Nečekaný přesun Terminálu B

Jak asi čtenáři vědí, tak Terminál B, jinými slovy autobusové nádraží pro meziměstskou dopravu, měl vzniknout vedle vlakového nádraží. Zastupitelé ale nečekaně na svém jednání odsouhlasili usnesení, že Terminál B se na poslední chvíli přesune na mnohem lepší a strategičtější místo a to do centra města. Využít prostor samotných Tyršových sadů, se ukázalo dle studie, kterou si nechal zpracovat odbor hlavního architekta, jako nejlepší řešení. Dokonce i památkáři souhlasili, protože autobusové linky budou jezdit pod vizuálním horizontem a dojem z historického pohledu na zámek nebude narušen.

“Zastřešení pro cestující je na místě již instalováno z předchozí dotační akce. Rekonstrukce Tyršových sadů byla dokončena v roce 2015 a lze jí brát jako první etapu přeměny tohoto místa v oblíbené místo setkávání. Stavba terminálu bude velice rychlá a efektivní stavební akce,” prohlásil primátor Charvát.

Při nájezdu ze Sukovy třídy, to bude mírně drncat, ale dle zastupitele Jakuba Kutílka dopravního experta je to v toleranci platných norem. Navíc mírné nepohodlí cestujících bude vyváženo možností si hned po sjezdu dát něco dobrého v kavárně.  

Výjezd z Terminálu B v Tyršových sadech bude přes výjezdovou rampu směrem ke zdymadlu. Zde se čeká největší bitva s ochránci stromů, protože kvůli nutnému rozšíření výjezdu budou muset dva topoly ustoupit. 

Že by snad měl park stavbou dopravního terminálu nějak utrpět si náměstek Kvaš zodpovědný za dotační politiku nemyslí. “Moderní autobusy jsou tiché a ekologické, takže návštěvník parku si ani ničeho nevšimne. Je pravdou, že na promenádě, ze které se nyní musí stát silnice III. třídy, budou muset autobusy mírně kličkovat.” 

Radnice, celou akci podpírá výsledky ze sčítání dopravy a pěších, díky tomu se ví, že nejvíce návštěvníků v parku je v době mimo dopravní špičku a přesně naopak, největší nával autobusů bude v parku v době, kdy v něm nikdo není. “Rozpor s dotacemi EU zde nebude, což máme i potvrzeno zprostředkujícím subjektem ITI. Naopak jsem byli pochváleni, že park bude plnit i zvýšené indikátory pobytové funkce, díky většímu počtu návštěvníků”, dodává Kvaš.

Aby byli zastávky blíže lidem se bude snažit prosadit další radní Tomáš Pelikán, který je zároveň ředitelem dopravního podniku. “V příštím roce by měl být vypsán dotační titul na další elektrifikaci Pardubic, proto počítáme s natažením trakčního vedení nad promenádou.”

Apríl. …..snad to nikdo nebral vážně, abych zase nemusel jít na PČR něco vysvětlovat 🙂