Již v předvolebních časech roku 2022 se hnutí ANO chlubilo tím, jak chce zavádět rezidentní parkování. Projekt spočívá v tom, že se celé město převede na placenou zónu a všichni, kdo v ní parkují na veřejných místech musí platit.
Lidé, kteří zde mají trvalé bydliště platí méně a často bez možnosti zaparkovat, protože parkovacích oprávnění je prodáno více než je možných parkovacích míst. V některých místech je prodáno až 1,6x více oprávnění než je parkovacích míst. Tedy vnímáme tento krok jako nespravedlivý.
Lidé, kteří sem dojíždí za prací a využívají k tomu automobil, který po dobu pracovní doby odstaví v ulicích města, tak někde, zaplatí i 100 Kč za den. Někde tento limit není omezen a platí se hodinově. A tím, že se platí od 6 do 22 hod, tak je chycen skoro každý. Což znamená, že takový občan, by měl zaplatit ročně 24 000 Kč. A platit mají i na okrajích města lidé, co třeba přijedou na návštěvu, protože hnutí ANO, chce celý systém placeného státní rozšířit na celé město. Tedy vnímáme tento krok jako asociální.
Se zaváděním rezidentního stání se ruku v ruce spojil ještě jiný fenomén. A sice jednosměrky, cyklopruhy a přemalovávání ulic o kterém se s obyvateli nevedla žádná debata. Prostě najednou přišli a měli pod okny jednosměrku a často tak, že když odjíždí z domu, tak musí najet o kilometr více. Tedy tento krok vnímáme jako bezohledný.
Vše výše uvedené je důvodem proč celý systém zrušit nebo minimálně výrazně přehodnotit. A o to jsme se snažili na zastupitelstvu města Pardubice dne 22.9. 2025.
Na jednání přišla řada občanů a vyjádřili své poznatky a rozčarování a musíme říci, že to prostě bylo velice přínosné. Slyšeli jsme z úst obyvatel přesně takové informace jako podáváme my sami, ale ostatní zastupitelé je ignorují.
Následně podal Mgr. Filip Sedlák dva návrhy. V prvním chtěl, aby se o rok odložilo toto spuštění rezidentního parkování.
Hlasování dopadlo takto:

Druhý návrh žádal, aby se s lidmi, kterých se změny ve značení ulic, zjednosměrkování, cyklopruhy, omezení parkování týkají, tak aby se s nimi probraly dopředu. Tedy, aby se provedla participační jednání. Ani v tomto bodě, nejen, že navzdory proklamacím bod nebyl schválen, ale dokonce vedení města ani nedokázalo zmáčknout z důvodu arogance vůči lidem ten hlasovací knoflík. Nejvíce občany zarazilo, že sám náměstek Hrabal, který jim do očí říkal, jak si je chce vyslechnout, tento bod nepodpořil.

Tedy proti tomuto systému jsme vystupovali již v předvolební kampani v roce 2022. Dále jsme odmítli vyhradit finance v rozpočtu na pořízení monitorovacího vozu, který má v plném zprovoznění objíždět město a hned posílat pokuty, komukoli, kdo nemá zaplacené parkovné, stojí na nevhodném místě, atd.
Jistě se shodneme, že ulice města, které by nebyly plné aut, by vypadali mnohem lépe. Bohužel používání automobilu je nutností dneška. Lidé, i díky změnám ve struktuře města, mají mnohem větší rádius, takže spousta z nich se bez něho neobejde. Proto by tomu město mělo jít naproti, právě tím, že dostatečné kapacity pro parkování vytvoří. A na jejich údržbu bude vybírat parkovné. Nikoli, že parkovné skončí někde v černé díře rozpočtu města.
Hezky to v komentáři na našem facebooku napsal Martin Vraný, který tak vzpomněl náš program v komunálních volbách. Zajistit lidem místa na parkování, třeba právě výstavbou parkovacích domů a pak teprve začít vybírat symbolické parkovné na údržbu a rozvoj těchto míst. Ta cena pro rezidenty není velká, ale vadí jim převážně ta drzost, že platí a pak zoufale objíždí ulice v okolí bydliště a snaží se někde zaparkovat.

Problém je, že sem jezdí lidé, kteří nemají na pořízení nemovitosti v Pardubicích. A když jim zdražíme parkování tady, tak mnoho z nich raději odejde pracovat jinam. Jenže Ti lidé odjinud nejsou žádná škodná, oni tady utrácí a část své výplaty tady nechávají. Takže ekonomicky se městu více vyplatí. Dále státu odvádějí na spotřebních daních pohonných hmot další tisíce. Pokud si někdo myslí, že město vydělá na tom, že odsud pracující vyžene, tak je na velkém omylu.
Zde odkaz na web: Parkování Pardubice
Zde odkaz na petici: Pardubice – Zastavme postupné vytváření jedné celoměstské zóny placeného stání | e-petice.cz
Autor textu: Mgr. Filip Sedlák, Předseda spolku Naše Pardubice, zastupitel města Pardubic