Akce desetiletí se rozeběhla, I/37 Pardubice – Trojice II. etapa
V měsíci dubnu 2015 byl dokončen pyrotechnický průzkum, který nevykázal žádné podezřelé anomálie.
Došlo k rozebrání bývalého kolejiště v přímém směru Chrudim – Pardubice. Kolejí bylo asi 80 metrů a byly v areálu DOM, v místech kde se buduje nová průmyslová zóna Vápenka.
Po odpařezování a rozebrání kolejového lože se také odstraní zbytky opěrné zdi a podezdívky oplocení. Poté bude pro jistotu proveden další průzkum, aby se zcela vyloučila možnost nálezu nevybuchlé bomby.
Od 2.5. 2015 nás čekají velké změny v dopravním uzlu U Trojice. Chystá se i velké omezení pěších a cyklistů. Podle informací ředitele stavby Petra Urválka, omezení pěších a cyklistů nabude platnosti okolo poloviny května, až to bude nezbytně nutné.
Rychlostní limit po celém úseku stavby bude 30 km/h. Nájezdová rampa ze směru Hradec Králové, která končí stopkou na mostě, bude celá zavřena pravděpodobně po celou dobu výstavby, určitě však až do 17.10. 2015. Tento úsek silnice bude sloužit pro zázemí stavby.
Nejintenzivnější směr jízdy vozidel HK-CHRU bude zvýhodněn v obou směrech. Směr CHRU-PCE bude prozatím beze změny. U ostatních směrů budou změny v dávání přednosti v jízdě.
A jelikož je obrázek lepší než tisíc slov udělal jsem pro Vás sérii obrázků vysvětlujících nastalou dopravní situaci. Obrázky jsou na konci článku.
Projeví se tragická absence lávky
Pokud se budete chtít dostat z Dukly k nádraží a budete chtít použít jízdní kolo či pěší chůzi, tak Vás, pokud budete postupovat legálně, čeká velká zajížďka. Trasa se prodlouží o více než 1300m.
Bohužel obyvatelé Dukly budou vykoupáni v ryzí neschopnosti, či nezájmu předchozích vládců našeho města, kteří nedokázali prosadit podchod či lávku k nádraží.
Tzv. myší díra mezi kolejemi na Prahu a na Hradec bude po dobu rekonstrukce zavřená. Bude součástí stavby.
Výsledek? Více lidí se bude pohybovat po kolejích. Protože toto prodloužení je neúnosné pro lidi navyklé chodit svou trasou . Možná i někdo přijde o život, či zdraví. Přitom pilíře pro lávku jsou nachystány, jen stačí je osadit mostovkou a zábradlím. Jeden pilíř musí být doplněn, protože při vykolejení vlaku před pár lety byl zničen. Dobudovat lávku není neúnosná investice. Jen se musí chtít. V následujících týdnech se budu snažit, aby se chtělo.
Informace budou aktualizovány.
Zde jsou zdrojová PDF: PCE_odklonění pěších, 2205_001
Mgr. Filip Sedlák, předseda spolku Naše Pardubice
tel.: 605 910 794